I en tid med markeder i krise og en udsigt for 2009, der mere ligner storm- end magsvejr er det nødvendigt at overveje om organisationen er klar til modvindssejlads. Der skal krydses og kæmpes mod bølgerne, hvor man før kunne nyde frokosten på dækket.
Man kunne kalde det kriseledelse eller ledelse i krise ... men begge kan misforstås og går i selvsving, når historien bringes rundt i organisationen. I forsøget på at undgå at tale krisen op, så er det måske bedre at byde den velkommen som en relevant omend uafviselig kilde til at få rusket op i gamle forestillinger og arbejdsgange.
For robuste virksomheder kan kriseledelse være med til at skabe unødig panik og handlingslammelse, måden man omtaler kriseomstændighederne betyder netop nu ekstra meget og for en veldrevet virksomhed er det måske snarere et spørgsmål om at "tilpasse sejlføringen til et andet farvand" i de kommende måneder: Modvindssejlads.
Pointen: Italesættelse betyder noget; understreg alvor men undgå at sprede unødig uro
Drive-Through Car Wash Was Too Much for Tesla Cybertruck
26 minutter siden
Ingen kommentarer:
Send en kommentar